تناسب اندام و تغذیه, مجله سلامت ساربونا

خواص شگفت انگیز شیر بز

خواص شیر بز
خواص شیر بز مورسیا اسپانیا زیاد است.  این نوع شیر بز سرشار مواد مغذی مناسبی می باشد و از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار می باشد، البته مصرف شیر بز مورسیا برای سلامت بدن و زیبایی بسیار مفید می باشد.

 

خواص شگفت انگیز شیر بز مورسیا  اسپانیا برای سلامتی و درمان بیماری ها

شیر بز به طورکسترده ایی در سرتاسر دنیا در حال محبوب شدن است. شیر بز مورسیا حاوی بسیاری از فواید و سرشار از مواد مغذی می باشد. حتی افرادی که به فاکتور شیر حساسیت دارند می توانند این شیر را استفاده کنند،  شیر بز مورسیا به راحتی و بدون مشکلی تجزیه می شود.

 

شیر بز  چه خواصی دارد؟

شیر بز مورسیا به علت طعم و فواید آن یکی از پر مصرف ترین شیرها در دنیاست. اما از حیث در دسترس بودن، گاوها صرفا شیر دنیا را تامین می کنند. شیر گاو ارزانتر است . شیر بز مورسیا  یک غذای ایده آلی است که سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است. این در حالیست که شیر بز مورسیا در سرتاسر دنیا طرفداران  بیشتری نسبت به شیر گاو دارد.

 

ارزش غذایی شیر بز :

با توجه به خواص چشمگیر شیر بز مورسیا، شیر بز مورسیا طی سال های اخیر کاملا محبوب شده است. شیر بز مورسیا مملو از مواد مغذی می باشد و حاوی کربوهیدرات ها، پروتئین ها و سدیم و غیره می باشد. ضمنا شیر بز مورسیا دارای مواد معدنی همچون کلسیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی است. علاوه بر آن حاوی ویتامین هایی چون ویتامین آ، ب و ث است.

 

همچنین طبع شیر بز مورسیا از دیدگاه طب سنتی سرد و تر است.

شیر بز مورسیا در مقایسه با شیر گاو دارای مواد افزودنی کمتری است. شیر بز مورسیا توسط یک موجود زنده تولید میشود و نوع زندگی، کیفیت زندگی، کیفیت مواد غذایی حیوان و شرایط زندگی و استرسهای محیطی تاثیر زیادی بر کیفیت شیر بز مورسیا می گذارد.

 

 

خواص شگفت انگیز شیر بز

 

 

خواص و فواید شیر بز 

گوارش آسان شیر بز مورسیا محتوای چربی در شیر بز مورسیا و شیر گاو شبیه به هم است، اما در شیر بز مورسیا ، مولکول های چربی شیر بز از مولکول های چربی شیر گاو کوچکتر هستند و از این رو، راحت تر گوارش می گردد.

 

تبدیل شیر بز  به دلمه:

بعد از رسیدن شیر بز مورسیا به معده شما، شیر بز حالت دلمه به خودش می گیرد که از حالت دلمه شیر گاو نرم تر است. ده درصد از شیر گاو دلمه می بندد در حالیکه در قیاس با آن، شیر بز مورسیا صرفا دو درصد دلمه می بندد. که این موضوع به بدن کمک می کند تا آن را با تحریک کمتری در مقایسه با شیر گاو گوارش دهد.

شیر بز  شبیه ترین شیر به شیر مادر می باشد:

خواص شیر بز مورسیا شباهت زیادی به خواص شیر مادر دارد. شیر بز مورسیا حاوی میزان زیادی اولیگوساکارید است که در شیر مادر یافت میشود.

شیر بز ممناسب برای حساسیت به لاکتوز:

شیر بز مورسیا مقدار کمی قند شیر یا همان لاکتوز دارد. از آنجایی بعضی از افراد حساسیت به لاکتوز دارند یا اینکه در گوارش شیر گاو مشکل دارند، شیر بز مورسیا یک انتخاب قابل اعتماد برای آنها می باشد.

شیر بز مملو از کازئین می باشد:

شیر بز مورسا اغلب حاوی کازئین A2 (پروتئین شیر) است که حتی با شیر زنان شیرده نیز قابل قیاس است. این نوع کازئین منجر به بیماری های التهابی مانند کولیت، سندرم روده تحریک پذیر نمی شود. حتی یکی از مطالعات عنوان می دارد که زمانی که کودکان از شیر بز مورسیا تغذیه میشوند به عنوان اولین پروتئین بعد از شیر مادر خوردن، حساسیت کمتری نسبت به شیر گاو دارند.

شیر بز  برای جلوگیری از تصلب شرائین:

یکی دیگر از خواص شگفت انگیز شیر بز، جلوگیری از تصلب شرائین است. این موضوع ناشی از محتوای محدود آنزیم زانتین اکسیداز است. این باور وجود دارد که این آنزیم منجر به مشکلات قلبی طی ورود خون به عروق خونی می شود. شیر بز مورسیا این آنزیم را در حد خیلی کمی دارد و از این رو می تواند مانع از تصلب شرائین شود.

شیر بز  برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک:

همانطور که گفته شد شیر بز مورسیا حساسیت زایی کمتری نسبت به شیر گاو دارد. شیر گاو عامل درجه اول آلرژی میان کودکان است که می تواند در بزرگسالی نیز ادامه یابد. چرا که حدود 20 ماده حساسیت زا در آن باعث واکنش های آلرژیک می شوند.

 

منبع: http://home.bt.com/lifestyle/health/healthy-eating/goats-milk-health-benefits-reasons-to-switch-11364198609147