مجله سلامت ساربونا, مراقبت و سلامتی

خرید شیر شتر به عنوان دارو برای درمان کودکان مبتلا به اوتیسم

خرید شیر شتر

با خرید شیر شتر بدون لاکتوز به عنوان دارو برای درمان کودکان مبتلا به اوتیسم، می توانید به درمان آنها کمک کنید.

شير شتر به دليل نداشتن كازئين، اثر درماني بسيار مؤثري بر كاهش علائم نابهنجار رفتاري ناشي از اوتيسم دارد. تجمع كازومورفين باعث رخوت، گيجي و عدم تمركز مي شود و كودك نمي تواند ارتباط و درك درستي از محيط پيرامونش داشته باشد.

نتايج تحقيقاتي كه بر روي حيوانات انجام شده است نشان داد كه كازومورفين باعث بروز علائمي شبيه به اتيسم مي شود. به همين دليل هم اكنون در بسياري از كشورها براي كمك به كودكان اوتيسم از رژيم غذايي عاری از كازئين استفاده مي شود.

 

خواص شیر شتر در درمان اوتیسم

شير شتر داراي پروتئين هاي محافظ، و سرشار از آنزيم هاي ضد باكتري و ايمونوگلوبولين هايي است كه براي سيستم ايمني بدن لازم و مفيد است. تحقيقات نشان می دهد كه تزريق وريدي ايمونوگلوبولين علائم شديد شناختي و نشانه هاي رفتاري نابهنجار را در بيماران مبتلا به اوتيسم، كاهش مي دهد

تأثير نوشيدن این شير شبيه تزريق وريدی با ايمونوگلوبولين است و قطع مصرف آن باعث بازگشت نشانه هاي اوتيسم مي شود. با خرید شیر شتر به عنوان دارو برای درمان کودکان مبتلا به اوتیسم می توانید به درمان آنها کمک کنید.

 

خرید شیر شتر

 

پژوهش ها در مورد تاثیر شیر شتر بر کودکان مبتلا به اوتیسم

پژوهشي با هدف تأثير شير شتر بر روي يك دختر ۴ ساله مبتلا به اوتيسم، انجام شد. نتايج نشان داد كه كودك پس از نوشيدن شیر شتر به مدت ۴۰ روز مهارت هاي ارتباطي اش بهبود يافته و شروع به صحبت كردن مي كند. وي تا قبل از اين دوره هاي شديد پرخاشگري را تجربه می كرد و فاقد مهارت هاي اجتماعي و ارتباطي بود.

پسر ۱۵ ساله ای با علائم شديد اوتيسم، بعد از خرید شیر شتر و مصرف آن به مدت يك ماه، در مهارت هاي شناختي و ارتباطي اش بهبودي حاصل كرده است. وی تا قبل از استفاده از شير شتر قادر به صحبت كردن نبود، اما بعد از يك ماه مشخص شد كه او ديگر مبتلا به اتيسم نيست.

تحقيق مشابه ديگري نشان داد كه كودكان مبتلا به اوتيسم به علت نقص در سيستم ايمني بدن، كه باعث مهار آنزيم هاي گوارشي مي شود مي توانند با خرید شیر شتر و مصرف آن، این نوع شیر عاري از كازئين است و استفاده از شیر شتر به طور معجزه آسايي باعث كاهش رفتارهاي مخرب مي شود.

در يك خوابگاه نگهداري از كودكان مبتلا به اوتيسم با خرید شير شتر و مصرف روزانه در طول ۲۴ ساعت از علائم پرخاشگري و نا آرامي آنها كاسته شد. زخم هايي كه در دور دهانشان داشتند نيز بهبود يافت. اگر چه اين تأثير اوليه، سريع بود اما براي تأثير ماندگارتر، بايد دوره هاي طولاني از شير شتر استفاده كرد.

بر اساس تحقيقي كه در دانشگاه عين الشمس مصر، در مورد تأثير شير شتر بر روي كودكان مبتلا به اختلال در تكلم، انجام شد نشان داد كه خرید شير شتر و مصرف آن با نان ذرت به طور منظم، در كاهش علائم اتيسم مانند تحريك پذيري، كاهش حافظه و اختلال در گفتار، تأثير دارد.

در تحقیقاتی که در کشور عربستان سعودی بر روی سه گروه ۲۰ نفری کودکان مبتلا به اوتیسم انجام گرفت مشخص شد که مصرف شیر شتر میتواند نقش مهمی را در افزایش آنزیمهای آنتی اکسیدان و بهبود علائم بیماری اوتیسم داشته باشد.

همچنین در یک بررسی دیگر که بر روی ۴۵ کودک اوتیسمی صورت گرفت نشان داده شد که شیر شتر نقش زیادی در کاهش شیموکین (TARC) داشته و علائم بیماری را کاهش میدهد.

 

تحقیقات بر روی کودکان دچار اختلال اوتیسم و تاثیر مصرف شیر شتر

دکتر هینکل ۲۴ ماه روی جامعه ای از کودکان دچار اختلال اوتیسم و تاثیر مصرف این نوع شیر بر اتیسم تحقیق کرده است. طبق توضیحات دکتر هینکل: همه ی کودکان بهبود پیدا کردند مگر آنهایی که به کازئین(یکی از پروتئین های شیر که در شیر شتر به نوع متفاوتی به نسبت سایر شیر ها وجود دارد و حساسیت زا نیست) آلرژی داشتند.

یک بار که شیر شتر از رژیم غذایی کودکان حذف میشد علایم اوتیسم مجدد بروز میکرد مگر اینکه سموم اساسی مثل فلزات سنگین، داروهای مخدر مانند،حشره کش ها و … به هیچ عنوان در رژیم غذایی یا تماس با کودکان نبودند.

مصرف شیرشتر برای هر کودک به تدریج زیاد شد تا زمانی که به دز مشخص رسید و در همان مقدار ثابت نگه داشته شد.(بعضی از کودکان در ابتدا ممکن بود به دوز بیشتری نیاز داشته باشند اما در آخر به همان دوز مشخص ثابت و مورد نظر برگردانده شدند).بیشتر کودکان بعد از طی کردن روند بهبود ۱۰ الی ۱۲ ماهه به یک نقطه ثابتی رسیدند.
برای اختلال اوتیسم یک جزء ژنتیکی وجود دارد. بنابراین از بیشتر قرار گرفتن در معرض واکسن ها، فلزات سنگین، حشره کش ها و … تا حد ممکن باید اجتناب شود.

با خرید شیر شتر به عنوان دارو برای درمان کودکان مبتلا به اوتیسم می توانید به درمان آنها کمک کنید.